εικαστικα τριτη 27/10/2020
ΤΙ ΚΡΑΤΑΜΕ, ΤΙ ΠΕΤΑΜΕ;
Ένα δημιουργικό παιχνίδι που μας βοηθά να
αναγνωρίσουμε και να διαλέξουμε τι χρειαζόμαστε στη ζωή μας για να γίνουμε
καλύτεροι και τι όχι. Τι κρατάμε και τι πετάμε λοιπόν, όπως ένα δέντρο που για
να αναπτυχθεί πετάει τα άχρηστα φύλλα του αλλά κρατά αυτά που είναι υγιή!
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:
• Ενσυναίσθηση
• Έκφραση συναισθημάτων
• Κριτική σκέψη
• Αντίληψη
• Συνεργασία
• Αλληλεπίδραση
• Λεπτή κινητικότητα
ΥΛΙΚΑ:
• Χαρτόνια
• Κόλλα
• Ψαλίδια
• Μαρκαδόροι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Ο εκπαιδευτής εξηγεί τη διαδικασία που ακολουθεί η φύση και συγκεκριμένα τα
δέντρα. Δηλαδή πως ένα δέντρο πετάει τα φύλλα που δεν του είναι πια χρήσιμα
ώστε να μπορέσει να επιβιώσει. Σε αυτή την περίπτωση το δέντρο θα συμβολίζει
τον άνθρωπο και τα φύλλα κάποια συναισθήματα, καταστάσεις, θεσμούς κ.α. Έτσι θα
κρατήσουμε τα θετικά και όπως ένα δέντρο, θα πετάξουμε από πάνω μας όλα τα
αρνητικά που μας εμποδίζουν να εξελιχθούμε.
Ακολουθεί συζήτηση και ο εκπαιδευτής σημειώνει τις απόψεις των παιδιών (αν
θέλει και ονομαστικά).
1. Ζωγραφίζουμε ένα δέντρο και φύλλα σε διαφορετικού χρώματος χαρτόνια.
2. Οι εκπαιδευόμενοι κόβουν το δέντρο και τα φύλλα.
3. Κολλάμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι (φόντο) το σχέδιο του δέντρου
4. Οι εκπαιδευόμενοι γράφουν στο κάθε φύλλο ένα από τα συναισθήματα, καταστάσεις,
θεσμούς κ.α. που έχουμε σημειώσει στη συζήτηση που έχει προηγηθεί.
5. Στα κλαδιά του δέντρου κολλάμε ένα ένα τα φύλλα στα οποία έχουμε γράψει ότι
χρειαζόμαστε στη ζωή μας.
6. Στη βάση κολλάμε τα φύλλα που γράφουν ότι δε μας βοηθά να αναπτυχθούμε και που θέλουμε να πετάξουμε.
ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Οι εκπαιδευόμενοι μπαίνουν στη διαδικασία να μιλήσουν για όσα αγαπούν, και να μοιραστούν με την ομάδα σκέψεις και προβληματισμούς για όσα τους απασχολούν. Μπορούν να εκφράσουν τις σκέψεις και τις ανάγκες τους αλλά και να κατανοήσουν τι είναι σημαντικό και για τους άλλους. Έτσι μέσα από αυτή την ανταλλαγή καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως όλοι χρειαζόμαστε να κρατήσουμε τα θετικά (συμπεριφορές, συναισθήματα, καταστάσεις κ.α ) και να απαλλαχθούμε από όσα μας εμποδίζουν να αναπτυχθούμε.
Θα ήταν πολύ ωραίο, ό,τι δημιουργείτε στο σπίτι, μόνοι σας ή με τη βοήθεια
κάποιου μεγάλου, να τα συγκεντρώνετε και να τα φέρετε στο σχολείο για να κουβεντιάσουμε, όταν με το καλό επιστρέψετε.
Για το μάθημα των καλλιτεχνικών, Βασιλεία Βακιρτζή.